Firma w Niemczech? Zadbaj o niemiecki adres do wysyłek i zwrotów

Firma w Niemczech? Zadbaj o niemiecki adres do wysyłek i zwrotów

Niemiecki adres do wysyłek i zwrotów to absolutna podstawa, gdy chodzi o rozwój biznesu e-commerce w Niemczech. Dlaczego? Powodów jest wiele, od przyczyn prawnych, poprzez korzyści ekonomiczne, po zadowolenie konsumentów. Jakie plusy niesie za sobą to rozwiązanie?

Niemiecki adres do wysyłek i zwrotów, czyli magazyn w Niemczech 

Jako doświadczeni specjaliści, chcemy zapewnić naszym klientom niemiecki adres do wysyłek i zwrotów. Nie bez powodu! Według niemieckich przepisów w zakresie prawa konsumenckiego, klient ma prawo do zwrotu towaru zakupionego na odległość. Prawo to obowiązuje do 14 dni od momentu otrzymania przesyłki. A jak przedstawiają się koszty przesyłek i kto ostatecznie je ponosi? W przypadku zwrotu towaru koszty poniesione pierwotnie przez konsumenta muszą być zwrócone wraz z kosztem zakupu produktów. Tymczasem koszty przesyłki zwrotnej pokrywa kupujący. Warto jednak zwrócić szczególną uwagę na przepisy wewnętrzne ustanowione przez międzynarodowych gigantów e-commerce. Amazon zobowiązuje sprzedawców do wskazania adresu do zwrotów. Jeśli adres ten nie zostanie wskazany sprzedawca jest zobligowany do pokrycia kosztów zwrotu. Między innymi dlatego tak istotne jest, by móc przedstawić niemiecki adres do wysyłek i zwrotów. 

Niemniej ważne są względy praktyczne. Mianowicie towar wysyłany z Niemiec powinien być w tym kraju magazynowany. Niemiecki adres do wysyłek i zwrotów oznacza, iż na miejscu mieści się całe centrum logistyczne. Duża część zwracanych dóbr nadaje się do ponownej sprzedaży. W niemieckim magazynie prowadzona jest ewidencja, stąd regularna kontrola stanów magazynowych nie sprawia trudności. Łatwo sobie wyobrazić zamieszanie, w przypadku gdy niemiecki adres do wysyłek i zwrotów nie jest zapewniony. 

Niemiecki adres do wysyłek i zwrotów – czytelna polityka

Warto pamiętać, że większe zadowolenie klienta oznacza wyższy poziom sprzedaży i większe zyski. Aby więc czerpać rzeczywiste korzyści z firmy w Niemczech, koniecznie należy w pierwszej kolejności zadbać o potrzeby klienta. Niezwykle ważna dla konsumenta jest czytelna polityka firmy, a przede wszystkim szczegóły dotyczące wysyłki i zwrotów. Informacje adresowe, jak też cały regulamin wysyłki i zwrotów to podstawa, która pozwala budować zaufanie. Niemiecki adres do wysyłek i zwrotów jest więc istotny także ze względu na wygodę klienta. Jasno określone koszty, a także skonkretyzowany czas wysyłki z pewnością pozytywnie wpłyną na decyzję o zakupie. W przypadku większości biznesów e-commerce towary mogą być z powodzeniem sprzedawane klientom w całej UE, jak też spoza jej granic. Oczywiście, niemiecki adres do wysyłek i zwrotów ma ogromne znaczenie zwłaszcza w sytuacji, gdy grupa docelowa to konsumenci niemieccy. Bez wątpienia rodzima marka w każdym kraju cieszy się większym zaufaniem klientów.

W samym sercu logistycznej machiny mieści się zawsze centrum magazynowe. W branży e-commerce bezproblemowa obsługa zwrotów i sprawne przeprowadzanie wysyłek to, obok jakościowych produktów, klucz do sukcesu. Dlatego jako firma z wieloletnim doświadczeniem proponujemy naszym klientom niemiecki adres do wysyłek i zwrotów.

Leave a comment